Aπο το BLOG ''ΛΙΜΕΝΕΡΓΑΤΕΣ''
ΠΈΜΠΤΗ, 17 ΙΑΝΟΥΑΡΊΟΥ 2013
Νέα "βόμβα" από Κομισιόν για προνόμια της Cosco
Η απάντηση του επιτρόπου έρχεται λίγες μέρες μετά από δημοσιεύματα σύμφωνα με τα οποία ο κινεζικός όμιλος Cosco σχεδιάζει να καταθέσει επενδυτική πρόταση ύψους 1 δις ευρώ για την απόκτηση του 60% του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς.
Ο Νίκος Χουντής, στην ερώτησή του καυτηρίαζε το όψιμο ενδιαφέρον της Επιτροπής να διερευνήσει την υπόθεση, τονίζοντας ότι, ο ίδιος την είχε προειδοποιήσει από το Νοέμβριο του 2009 (!) για «τις φορολογικές χαριστικές ρυθμίσεις που αποκτούσε η Cosco από τη σύναψη σύμβασης πώλησης με τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς κατά την παραχώρηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) του λιμένα και οι οποίες, προφανώς, συνιστούσαν εξόφθαλμη κρατική ενίσχυση», και ζητούσε να μάθει τους λόγους καθυστέρησης της Επιτροπής να διερευνήσει την υπόθεση, και παράλληλα την καλούσε «να αποδείξει στον ελληνικό λαό ότι η ξαφνική της ενεργοποίηση, μετά από τρία χρόνια καθυστέρηση, στοχεύει αποκλειστικά και μόνο στην προάσπιση της κοινοτικής νομοθεσίας και όχι στη διάθεσή της να παρέμβει στον ανταγωνισμό συμφερόντων μεταξύ ευρωπαϊκών και κινεζικών επιχειρήσεων».
Ο Χοακίν Αλμούνια, εκ μέρους της Επιτροπής, στην απάντησή του αφού προβάλλει ως αιτία καθυστέρησης «τα σύνθετα νομικά και οικονομικά θέματα» και την χρονοτριβή «λόγω της ανταλλαγής διαφόρων επιστολών (!!) με τις ελληνικές αρχές», απαντά στον σαφή υπαινιγμό του Νίκου Χουντή για βραδυφλεγή παρέμβαση, με μία γενικόλογη διαβεβαίωση ότι, η Επιτροπή «εφαρμόζει τους κανόνες για τις κρατικές ενισχύσεις που διατυπώνονται στη Συνθήκη σε όλες τις επιχειρήσεις χωρίς καμία διάκριση που να βασίζεται στην εθνικότητα ή άλλη διάκριση».
Με αφορμή την απάντηση του Χοακίν Αλμούνια ο Νίκος Χουντής έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Από το 2009 είχαμε προειδοποιήσει ότι η σύμβαση παραχώρησης τμήματος του λιμανιού του Πειραιά στην Cosco ήταν χαριστική, αφού της προσέφερε τεράστιες παράνομες φοροαπαλλαγές και άλλα “πλεονεκτήματα”. Η τότε κυβέρνηση είναι υπόλογη απέναντι στον ελληνικό λαό. Να σταματήσει τώρα κάθε σκέψη νέου ξεπουλήματος του ΟΛΠ».
Pireas2Day
24-5-2011
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του TheSeaNation, η COSCO έλαβε πολύ γρήγορα την απόφαση να ερευνήσει με ιδιαίτερα μεγάλη προσοχή τις αποφάσεις της κυβέρνησης για την παραχώρηση των δύο λιμανιών.
Οι ίδιες πληροφορίες υποστηρίζουν ότι ο κινεζικός ναυτιλιακός όμιλος ενδιαφέρεται για το σύνολο των λιμανιών ως έχουν και πως έχει ενημερώσει ήδη αρμοδίως τη κυβέρνηση για το ενδιαφέρον του αυτό.
Με ενδιαφέρον εξάλλου αναμένει η κινεζική πλευρά την αντίδραση και της Νέας Δημοκρατίας επί των σχετικών κυβερνητικών προτάσεων χωρίς να εκφράζει προς το παρόν καμιά εκτίμηση για την στάση που θα κρατήσει επί του θέματος.
Πάντως, άλλες πληροφορίες του TheSeaNation από την πλευρά της Νέας Δημοκρατίας αναφέρουν ότι η αντιπολίτευση θεωρεί πως η παρούσα χρηματιστηριακή αξία των δύο λιμανιών και ιδιαίτερα του Πειραιά, υπολείπεται σημαντικά του τιμήματος που έδωσε ο κινεζικός όμιλος για να αποκτήσει τη διαχείριση της Προβλήτας ΙΙ.
Οι ίδιες πληροφορίες υποστηρίζουν ότι ο κινεζικός ναυτιλιακός όμιλος ενδιαφέρεται για το σύνολο των λιμανιών ως έχουν και πως έχει ενημερώσει ήδη αρμοδίως τη κυβέρνηση για το ενδιαφέρον του αυτό.
Με ενδιαφέρον εξάλλου αναμένει η κινεζική πλευρά την αντίδραση και της Νέας Δημοκρατίας επί των σχετικών κυβερνητικών προτάσεων χωρίς να εκφράζει προς το παρόν καμιά εκτίμηση για την στάση που θα κρατήσει επί του θέματος.
Πάντως, άλλες πληροφορίες του TheSeaNation από την πλευρά της Νέας Δημοκρατίας αναφέρουν ότι η αντιπολίτευση θεωρεί πως η παρούσα χρηματιστηριακή αξία των δύο λιμανιών και ιδιαίτερα του Πειραιά, υπολείπεται σημαντικά του τιμήματος που έδωσε ο κινεζικός όμιλος για να αποκτήσει τη διαχείριση της Προβλήτας ΙΙ.
6-5-11
Γερμανική σφήνα στο Θριάσιο
ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΣΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΓΙΑ ΤΟ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ, ΚΑΘΩΣ Η ΚΙΝΕΖΙΚΗ COSCO ΑΠΕΚΤΗΣΕ ΕΝΑΝ ΙΣΧΥΡΟ ΑΝΤΙΠΑΛΟ, ΤΗΝ DEUTSCHE ΒΑΗΝ SCHENKER
ΣΕ ΔΙΠΛΟ (επιχειρηματικό-διπλωματικό) ταμπλό επιχειρεί να «παίξει» η κυβέρνηση, με αφορμή το διαγωνισμό για τη δημιουργία του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο.
Η αλλαγή στρατηγικής των κινέζων «μνηστήρων» και το ενδιαφέρον που εκδηλώνουν ισχυρά γερμανικά συμφέροντα αλλάζουν τα δεδομένα σε έναν διαγωνισμό που φαινόταν ότι θα έχει έναν μόνο υποψήφιο: την κινεζική Cosco, η οποία μάλιστα εμφανιζόταν να χρησιμοποιεί τη συμμετοχή της στο διαγωνισμό ως διαπραγματευτικό χαρτί για να πετύχει αλλαγή των όρων της σύμβασης στον ΟΛΠ.
Λίγο πριν το Πάσχα, ωστόσο, τα δεδομένα άλλαξαν. Ο κινέζος πρέσβης ενημέρωσε αρμόδιους κυβερνητικούς παράγοντες πως η κινεζική πλευρά καταλήγει πλέον στην εκτίμηση ότι η Ελλάδα μπορεί να γίνει πύλη των προϊόντων της για τις χώρες της κεντρικής και νοτιοανατολικής Ευρώπης. Υπό αυτό το πρίσμα, φέρεται να θεωρεί προτεραιότητα στρατηγικής σημασίας να περάσει υπό κινεζικό έλεγχο το νέο εμπορευματικό κέντρο.
Τα νέα δεδομένα ενδέχεται να επαναπροσδιορίσουν τον ρόλο της Cosco στο Θριάσιο. Κι αυτό καθώς η κινεζική πλευρά δεν προτάσσει, πλέον, την Cosco, αλλά κινέζοι αξιωματούχοι έκαναν λόγο σε κυβερνητικά στελέχη για «σχήμα στο οποίο θα μετέχουν ιδιωτικά και κρατικά κεφάλαια της Κίνας».
Νέες υποδομές
Το πιο ενδιαφέρον, όμως, είναι ότι η κινεζική πλευρά έχει προτείνει να λειτουργήσουν στο Θριάσιο υποδομές μεταποίησης κινεζικών προϊόντων τα οποία στη συνέχεια θα προωθούνταν στην ευρωπαϊκή αγορά. Προοπτική την οποία η κυβέρνηση φέρεται να εξετάζει θετικά, καθώς, σύμφωνα με αρμόδιο κυβερνητικό στέλεχος, «τέτοιες υποδομές είναι πλέον απαραίτητες σε ολοκληρωμένα εμπορευματικά κέντρα». Αντίστοιχα σχέδια στον ΟΛΠ, πάντως, είχαν ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων.
Ενδιαφέρον όμως εκδηλώθηκε και από την DB Schenker, τον «βραχίονα» των Γερμανικών Σιδηροδρόμων που ελέγχει εμπορευματικά κέντρα και υποδομές αποθήκευσης και διακίνησης εμπορευμάτων σε 2.000 σημεία σε όλο τον κόσμο. Μέσω της DB Schenker οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι κυριαρχούν σήμερα σε όλη την Ευρώπη, χρησιμοποιώντας ως «καρδιά» του δικτύου τους ένα υπερσύγχρονο εμπορευματικό κέντρο στο Μάνχαϊμ της Γερμανίας. Στη νοτιοαναολική Ευρώπη διαθέτουν σταθμούς σε Κροατία, Σλοβενία, Σερβία-Μαυροβούνιο και σχετικά πρόσφατα σε Ουγγαρία, Ρουμανία και Βουλγαρία. Η Ελλάδα είναι η μόνη που απουσιάζει από το χάρτη του δικτύου τους.
Οι Γερμανοί έχουν ζητήσει χρόνο από την ελληνική πλευρά (στις επαφές μετέχουν η αναπληρώτρια υπουργός Εξωτερικών Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου και, πρόσφατα, ο γ.γ. του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χ. Τσιόκας) προκειμένου να καταθέσουν επενδυτικές προτάσεις εντός του καλοκαιριού. Προτάσεις που θα αφορούν εμπορευματικές υποδομές στη χώρα μας, ιδιαίτερα στον άξονα Αθήνας - Θεσσαλονίκης, τον οποίο οι Γερμανοί θεωρούν στρατηγικής σημασίας.
ελευθεροτυπία 30-απριλιου 2011
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
15-4-11
Έγιναν οι Γ.Συνελεύσεις των τριών Σωματείων του ΟΛΠ στις 12 και14 Απριλίου 2011.Κοινά χαρακτηριστικά:
-Η μεγάλη συμμετοχή.
-Η αγωνία γιά το μέλλον του ΟΛΠ.
-Η έλλειψη ψηφίσματος που να εκφράζει την αγωνία αυτή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου